top of page

סרטונים לשימוש פנים ארגוני בחברה

  • Limor Russo
  • Feb 2, 2016
  • 3 min read

אנחנו כל הזמן מדברים על וידאו בהקשר של שיווק ומכירות אך וידאו יכול לשמש ככלי תקשורת פנים ארגוני יעיל ביותר. וידאו עוזר לכם ליצור מגע אישי עם כל אחד מהעובדים, לחזק את הקשר בין המנהלים לעובדים, לבנות את תרבות החברה. לחסוך זמן למידה ולייעל תהליכים.

וידאו יכול להגדיל את התקשורת הקיימת בחברה או להחליף אותה לחלוטין.

מחקר שנעשה בחברת Ragen Communication על “Engaging Employees with Video” מצא כי העובדים מצפים לשימוש פנימי בוידאו וכי יותר מ 56% מהחברות מתכוונות להשתמש בוידאו על מנת לתקשר עם העובדים החל מ"דבר המנכ"ל" ועד ברכה ליום ההולדת לעובדים.

אבל מה הופך את הוידאו לכלי תקשורת כל כך אפקטיבי בשימוש פנים ארגוני בחברה?

המגע האנושי

רוב היום העובדים נמצאים בתקשורת לא ורבלית – מול המסך, קריאת מסמכים, כתיבת תכנונים וקריאת מיילים. הקשר בינם לבין המנהלים הבכירים הוא כמעט רק באמצעים כתובים. אין עוררין על חשיבות הקשר של פנים אל פנים ווידאו מאפשר זאת - בוידאו אפשר לראות את הבעות הפנים, להקשיב לטון הדיבור, לקלוט מסרים מצורת הלבוש של האדם ממול - כל אלו דברים שמהווים חלק מהתקשורת האנושית שעוזרת לנו לצור קשר, להתחבר ולהבין את המכלול של האדם ממול.

לספר סיפור

בין אם אתם מודעים לזה או לא, ישנו סיפור השוכן בלב החברה שלכם. סיפורים הם חלק מהיום יום שלנו. סיפורים גורמים לנו להשראה, סיפורים בונים תקשורת משמעותית, מניעים לפעולה, מאחדים סביב חזון משותף ויוצרים דיאלוג משמעותי – איזו חברה לא תרצה סוג כזה של תקשורת?

הוידאו מאפשר לסיפור שלכם לעבור בצורתו הטבעית ביותר ויוצר תקשורת עובד-מעביד אנושית ונגישה יותר.

חדשנות

מסרים המועברים באמצעות וידאו נקלטים אצלנו 60,000 פעם בצורה מהירה יותר מאשר טקסט – אין ספק שנתון כזה מכתיר את הוידאו ככלי לימודי ראשון במעלה. זה הכלי באמצעותו תוכלו להעביר לעובדים שלכם הדרכות, לעודד אותם לחדשנות וליצירתיות בתחום שלהם ולחבר אותם לרוח החדשנית של החברה.

אלו סוגי סרטים כדאי לייצר:

דבר המנכ"ל

בחברות גדולות הקשר בין העובד למנכ"ל הוא בד"כ קטן ומינימלי. מחקרים מראים שכאשר העובדים מעריכים את המנכ"ל ומאמינים בו זה מהווה משקל משמעותי בשביעות הרצון שלהם ממקום העבודה ובאפקטיביות שלהם.

עדכונים בוידאו מאת המנכ"ל לגבי הנעשה בחברה אחת לתקופה, לגבי האתגרים שהחברה עומדת בהם או היעדים לשנה הקרובה– מחברים את העובדים לחברה ולחזון שלה. העובדים מרגישים שייכות למשהו גדול יותר וזה עוזר להם לראות את התמונה הגדולה מעבר למה שהם עושים.

וידאו בלוג

וידאו בלוג פנימי של החברה לגבי מה נעשה בחברה במחלקות השונות. עובדים בעלי מומחיות יכולים לשתף את האחרים בתחום שלהם, להעלות רעיונות ולהכניס יצירתיות.

נותן מרחב משותף ויכול להיות הכוח המניע לחדשנות בחברה שלך.

סרטוני הדרכה

סרטים אשר מלמדים את העובדים לגבי שימוש בתוכנות, סרטי הדרכה לגבי נהלים ובטיחות בעבודה,

העובדים יכולים ללמוד בזמן שלהם ובקצב שלהם. מפחית זמן חניכה ולא פוגע בשטף העבודה.

סרט קליטת עובד

כאשר עובד חדש מגיע לחברה גדולה בעיקר יש לו המון דברים ללמוד ולהבין לגבי נהלי החברה וההתנהלות הארגונית שלה .סרט קליטת עובד חדש יכול להעביר לו בדרך פשוטה וקלה את כל מה שהוא עומד לעבור ביום הקליטה ובהמשך הדרך שלו בחברה. וידאו יכול להכניס אותו אל האווירה בחברה, להכיר לו את האנשים המשמעותיים, להראות לו את ההווי וללמד אותו נהלי עבודה ואת אמנת החברה. סרט קליטת עובד כזה מפחית זמן הדרכה משמעותי של אחד על אחד.

סרט ברכה ליום ההולדת או לחג

סרט המברך את העובד באופו אישי ליום ההולדת או לחג – בונה קשר חזק עם החברה ועם מנהליה, נותן לעובד תחושת שייכות ואכפתיות ומעלה את הנאמנות שלו. זה יכול להיות סרט כללי לכל העובדים או סרט פרסונלי הפונה אל העובד בשמו. כוחו של הסרט הפרסונלי חזק במאות אחוזים ברושם ובמחוברות שהוא יוצר.

וידאו הוא מדיה המאפשרת ליצור חיבור חזק יותר עם העובדים, עוזרת להעביר מסרים בצורה מהירה ופשוטה יותר, זו דרך להגיע באופן אישי לכל אחד מהעובדים ומחזק קשר עובד-חברה. כדאי לרתום את הכוח הגדול הזה לטובת החברה שלך.

רוצים לדעת איך מתחילים? דברו איתנו.

Comments


פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
חיפוש ע"י תגים
תהיו בקשר
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
תהיו בקשר
  • Facebook B&W
  • LinkedIn B&W
bottom of page