חברות צריכות להתייחס לעצמן כאל "מוציאות לאור"
- לימור רוסו
- Aug 30, 2016
- 2 min read
החלוקה המסורתית שהתרגלנו אליה לאורך השנים היא שהטלוויזיה והעיתונות הם הערוצים אשר מספקים לנו מידע ובידור ואילו החברות נכנסות למרחב הזה כדי לפרסם את עצמן ולמכור לנו.
הרשתות החברתיות משנות את המגמה הזו לתמיד ולטובה, יש לומר. הלקוחות מחפשים אחר מידע מעניין ורלוונטי אשר יעזור להם לדעת איך לעשות דברים בעצמם, איך להבחין בין מוצרים שונים ולדעת מה לקנות, הם תרים אחר מידע או סיפור שיבדר אותם או יקדם אותם והם רוצים לקבל ערך גבוה ממשהו שהם מקדישים לו את הזמן שלהם.
חברות ועסקים אשר יפנימו את השינוי הזה ויתייחסו לעצמם יותר כאל "מוציאים לאור" ופחות כאל מפרסמים, הם יהיו אלו שימשכו את תשומת הלב של הלקוחות ואת הזמן שלהם.
חברות צריכות להפוך להיות מקור למידע עבור הלקוחות שלהם ובדומה למוציאים לאור, המטרה שלהם צריכה להיות איך לעניין את הקהל ולגרום לו לחזור שוב ושוב כדי לצרוך עוד תכנים.
תכנון של התכנים האלו מראש קדימה הוא חשוב וכן התאמתו לחודשי השנה, לחגים ולאירועים. סדרת סרטונים קבועה תוביל לקהל עוקב שחוזר לצרוך תכנים.
חברת לוריאל הצרפתית יצרה מגזין וידאו שמציע לקהל האוהדים שלהם טיפים לאיפור ולטיפוח מאת המומחים שלהם. הטיפים מותאמים ליומיום, לאירועים ולעונות השונות ויוצאים בתדירות גבוהה וכך יצרו להם קהל גדול שעוקב אחריהם ומחכה לתכנים החדשים.
בעידן האינסטנט והמידע הזמין, ללקוחות שלכם לא ממש אכפת מכם ומהמוצרים שלכם, אכפת להם מעצמם. ולכן אתם צריכים להתאים את עצמכם וליצור תכנים אשר ידברו אליהם ויעניינו אותם מספיק כדי לשים לב אליכם.
חברת רד בול יצרה ערוץ טלוויזיה מלא בתכנים. הם לא מוכרים שם משקאות כפי שהיינו מצפים מחברה מפרסמת אלא "מוציאים לאור" סיפורים ותכנים אשר מעבירים את הערכים של המותג שלהם: "אנרגיה והרפתקאות" וסוחפים אחריהם קהל גדול הנהנה לצרוך את התכנים שלהם.
כיום כאשר כל אחד יכול לייצר תכני וידאו בקלות וקיימת בלילה ענקית של מידע, חשוב לייצר תכנים איכותיים שהלקוחות יהיו מוכנים אפילו לשלם עליהם כדי לצפות בהם.
"פורטל משפטי" המאגד עורכי דין יצר ערוץ וידאו מלא בתכנים בתחומי המשפט השונים עבור הלקוחות שלו: מבזקי משפט ודיווחים מבתי המשפט, טיפים מאת עורכי דין ושלל מדריכים משפטיים וכך סוחף אחריו קהל קבוע החוזר שוב ושוב.
כן, בעידן של היום, בניגוד לחלוקה המסורתית של פעם, חברות צריכות להפנים שמתפקידן להיות שם עבור הלקוחות שלהן, לראות את עצמן קצת יותר כ"מוציאות לאור" ולספק ללקוחות שלהם מידע מועיל, רלוונטי, מעשיר או מבדר.
רוצים לדעת איך לעשות זאת וכיצד להתחיל? נשמח לייעץ לכם.
Comments